Druk katalogów

AdobeStock 96557206 scaled

Druk katalogów

Czytaj więcej

Katalogi to ważna pozycja w budżecie reklamowym wielu firm. Są większe niż broszury, w związku z tym sprawdzą się zarówno jako rozszerzona forma reklamy, jak i okazja do przedstawienia klientom szczegółowej oferty. Druk katalogów to nasza specjalność, więc na pewno uda nam się dostarczyć zamówienie w ustalonym terminie.

Katalogi – co to takiego?

Katalog jest formą prezentacji asortymentu, najczęściej zawiera spis produktów lub usług, jakie oferuje firma. Może być z sukcesem stosowany w wielu branżach. Sprawdzi się idealnie, by przedstawić klientowi ofertę produkowanych przez Ciebie mebli, wybór płytek ceramicznych, donic albo wzornik kolorów farb i impregnatów. Z powodzeniem zaprezentujesz w nim także ofertę wydawnictwa książkowego, hurtowni spożywczej albo portfolio zdjęciowe. Jeśli jesteś dyrektorem muzeum albo placówki szkolnej, możesz w formie katalogu przedstawić swoje działania przy ubieganiu się o dotację.

Warto zastanowić się, czy nie przygotować dwóch wzorów katalogów. Jeden z nich możesz skierować do klientów detalicznych, a drugi do dystrybutorów i hurtowników. Wybór będzie zależał od charakteru i potrzeb Twojej firmy oraz klientów, do jakich kierujesz swoje towary. Druk katalogów może stać się impulsem do rozszerzenia sposobów dystrybucji albo dotarcia do nowych klientów.

Jaki katalog wybrać?

Podziału katalogów można dokonać na podstawie kilku kryteriów. Pierwszym z nich będzie z pewnością sposób, w jaki zostaną połączone poszczególne strony. Do wyboru są katalogi szyte, klejone i spiralowane, a każdy z nich ma inne zalety i sprawdzi się przy różnych zastosowaniach. Katalogi szyte, zwane też zeszytowymi, można przy czytaniu rozłożyć na płasko, dzięki czemu są wygodne dla odbiorcy. Oprawa klejona wygląda profesjonalnie i jest bardzo wytrzymała. Może być stosowana przy dużej ilości stron i do papieru o wysokich gramaturach. Z kolei katalog na spirali pozwoli na swobodne odwracanie kartek i zapobiegnie samoistnemu składaniu się stron.

Kwestią, którą musisz dobrze przemyśleć, jest wybór formatu. Zastanawiając się nad nim, powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim wygodę klientów oraz rodzaj oferowanego asortymentu. Najczęściej każdy produkt jest przedstawiony na odrębnej stronie, wraz z opisem, ceną oraz standardowymi rozmiarami. Nie oznacza to jednak, że musisz korzystać z utartych ścieżek – jeżeli uważasz, że w przypadku Twojej firmy sprawdzi się inne rozwiązanie, śmiało z niego skorzystaj. Zlecając druk katalogów możesz wybrać spośród standardowych formatów prostokątnych w pionie lub poziomie, albo… kwadrat.

Na decyzję o rodzaju katalogu z pewnością będzie miała wpływ liczba stron, które ma liczyć oraz wybrany przez Ciebie papier. Do wyboru masz papier kredowy błyszczący lub matowy, o gramaturze od 90 do 170 g/m2. Okładkę i wnętrze możesz też uszlachetnić, dzięki zastosowaniu lakieru UV, folii matowej, błyszczącej lub soft touch. Chciałbyś, żeby Twój katalog został wydrukowany na innym papierze? Skontaktuj się z nami, postaramy się znaleźć rozwiązanie idealne dla Twojej branży.

Druk na życzenie

Zamówione przez Ciebie katalogi wydrukujemy cyfrowo lub offsetowo – możesz zdecydować się na pełen nakład albo zamówić mniejszą ilość, by upewnić się, że sprawdzą się w Twojej firmie. Jesteśmy przekonani, że wrócisz do nas z następnym zamówieniem, bo katalogi to świetne rozwiązanie w naprawdę wielu branżach. Jeśli zachowasz plik źródłowy katalogu, bez problemu wydrukujemy dla Ciebie kolejną partię.

Koszt druku katalogów będzie zależał od wielu czynników, dlatego każde zlecenie wyceniamy indywidualnie. Wpływ na finalną cenę egzemplarza będzie miał przede wszystkim nakład, ale także format i wybrany papier. Wszystkie koszty przedstawimy Ci podczas uzgadniania parametrów zamówienia. Kluczowe znaczenie ma odpowiednie przygotowanie projektu graficznego. Poniżej znajdziesz tzw. makietę, która przedstawia, na co zwrócić uwagę w czasie tworzenia pliku.

Zaprezentuj się z najlepszej strony

Katalog ma za zadanie przybliżyć działalność Twojej firmy, aby klienci mogli lepiej poznać oferowane produkty i usługi. To ważny element reklamy, którego nie warto zaniedbywać. Dlatego zwróć uwagę na to, żeby był on przygotowany profesjonalnie i z troską o szczegóły. Oprócz opisów i parametrów technicznych warto zamieścić w nim zdjęcia, informacje o sposobach dostawy, a co najważniejsze – dane kontaktowe firmy.

Zainteresowany produktem?

Super! Chętnie podejmiemy się jego realizacji.

Przejdź do sklepu